Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce volume rassemble des textes, les uns connus, les autres meconnus, d'auteurs medievaux (du IIe/VIIIe siecle au VIIe/XIIIe siecle) sur l'arabe: philologues (al-Farra', al-Zaggagi, Ibn Faris, Ibn Ginni), mais aussi un philosophe (al-Farabi), un geographe (al-Muqaddasi) et un voyageur (al-'Abdari). Il en propose une relecture critique, montrant comment philologie, theologie et philosophie interagissent dans l'invention de la luga al-fusha (la maniere de parler la plus chytiee), expression qui n'apparaOEt qu'au IVe/Xe siecle et designe aujourd'hui ce que les arabisants appellent l'arabe classique. Au-dela des renseignements qu'ils nous apportent sur l'histoire et la sociolinguistique de l'arabe (etats, varietes, registres et statuts, parlers nomades et sedentaires, diglossie, contact des langues), ils nous renseignent plus encore sur les representations que l'on s'en fait ou que l'on doit s'en faire. Ils constituent ainsi une histoire moins linguistique qu'epilinguistique de la langue.