Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book, a milestone in American music scholarship, is the first to take a close look at an important and little-studied component of African American music, one that has roots in Europe, but was adapted by African American congregations and went on to have a profound influence on music of all kinds-from gospel to soul to jazz. "Lining out," also called Dr. Watts hymn singing, refers to hymns sung to a limited selection of familiar tunes, intoned a line at a time by a leader and taken up in turn by the congregation. From its origins in seventeenth-century England to the current practice of lining out among some Baptist congregations in the American South today, William Dargan's study illuminates a unique American music genre in a richly textured narrative that stretches from Isaac Watts to Aretha Franklin and Ornette Coleman.
Lining Out the Word traces the history of lining out from the time of slavery, when African American slaves adapted the practice for their own uses, blending it with other music, such as work songs. Dargan explores the role of lining out in worship and pursues the cultural implications of this practice far beyond the limits of the church, showing how African Americans wove African and European elements together to produce a powerful and unique cultural idiom. Drawing from an extraordinary range of sources-including his own fieldwork and oral sources-Dargan offers a compelling new perspective on the emergence of African American music in the United States.