Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce livre s'adresse, en premier lieu, à tous les formateurs, pour ne pas dire aux pionniers de la formation permanente. Il marque une étape fondamentale dans la réflexion sur ce processus éducatif : celle du désenchantement, et se lira comme une accusation. L'auteur donne d'abord un historique précis, vivant et détaillé de deux actions de formation entreprises, respectivement, en France et en Afrique du nord. Il en expose les vicissitudes et met à jour la part d'utopie, l'empirisme, les contradictions internes et externes inhérentes à la formation permanente. Il analyse ensuite les discours des formateurs, discours qui font apparaitre des intentions mais aussi des fantasmes exprimant leurs désirs masqués. Il les déchiffre, il en révèle le sens, il démasque les illusions et met les leurres en évidence. Il propose enfin une solution intéressante, la méthode de l'interrogation.