Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Life After Privatization

Raj Chari
Hardcover | Engels
€ 168,45
+ 336 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Life After Privatization offers a refreshing and original theoretical conceptualization of what happened to stateowned enterprises after they were privatized from the late 1970s onwards.

Some privatized firms have become today's European and global giants, 'Alphas', merging with or acquiring other firms, whereas other firms, 'Betas', have been taken over by Alphas or other sectoral leaders. The book raises questions such as which privatized firms in the airline, automobile, and the electricity sectors in the UK, France, Germany, Italy and Spain are Alphas and Betas today? And why? Building on a variety of themes from both Political Science and Business Studies, it considers a comprehensive set of explanations both internal and external to the firm, to analyse why a firm may become an Alpha or a Beta. The evidence shows that while internal factors are important, the more external, political, factors are necessary and sufficient to explain why a firm becomes an Alpha or a Beta. This includes the impact of liberalization, the roles of states, and the actions of regulators that are lobbied by firms.

Based on exhaustive evidence, Life After Privatization concludes with a novel inductive theory, which offers a significant step forward for social science scholars' and practitioners' understanding of the 'politics' businesses face in global markets.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
296
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780199658312
Verschijningsdatum:
16/06/2015
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
236 mm x 157 mm
Gewicht:
612 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 336 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.