Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Besides their insistence on praxis and the application of the Word of God to a given situation, Liberation Theologies make ample use of tools of analysis to uncover root causes of oppression. Now, it is precisely with respect to these tools that Liberation Theologies today find themselves on shifting grounds. In intra-ecclesiastical circles cultural concerns have come to replace socio-economic analysis, whereas after the implosion of the East Bloc the liberationists proper also pay more attention to the issues of gender, ecology, and indigenous movements. The contributions to this volume, originating from various continents, discuss to what extent this shift in emphasis is desirable, and acceptable, and conclude that the cultural focus cannot possibly invalidate but only enrich and complete the socio-economic analysis. They, moreover, try to assess the developments in light of globalization (economics, informatics), on the one hand, and postmodernity on the other. Given the impact of western culture politics, the question arises as to whether the native cultures will succeed in keeping up their religious core values and structures of solidarity - two elements so indispensable for liberative commitments.