• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Liberalizing Service Trade

Strategies for Success

Phedon Nicolaides
Paperback | Engels | Chatham House Papers
€ 56,95
+ 113 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A major success of the early post-war period was the negotiated reduction of barriers to international trade in commodities and manufactured goods, under the auspices of the GATT. The current challenge is to achieve a similar liberalization for trade in services - the sector which has overtaken manufacturing as the largest provider of jobs and growth in the advanced economies. The difficulties are legion. Data are scarce and definitions are contentious. There is no clear equivalent in services of the zero-tariff objective that can be defined in the trade of goods. Domestic service markets are often imperfect and each country has its own regulatory structure to protect consumers. Many developing countries are sceptical about the effects of freer service trade on their economies.

This paper develops an analytical framework to clarify negotiating objectives. It assesses the European Community's approach to liberalization and warns of the dangers of seeking 'equivalent reciprocity'. It suggests that a different approach and set of objectives are appropriate to the GATT, which lacks well-defined procedures for policy review and settlement of disputes, and whose members are more diverse. Finally, it evaluates the prospects for multilateral service liberalization in the Uruguay Round and in the EC by 1992, and suggests that such efforts can be complemented by unilateral and bilateral liberalization in certain service sectors.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
128
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415042161
Verschijningsdatum:
4/05/1989
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
176 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 113 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.