Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
« Parler d’expérience morale, c’est considérer que le souci moral est objet d’expérience ; c’est donner pour tâche à la philosophie morale de rechercher le sens, les conditions et les limites d’une telle expérience – et non pas d’examiner et de justifier les croyances morales ou les règles de conduite. C’est aborder l’examen de la dimension morale de la vie humaine en essayant de comprendre, d’une part, le sens et la valeur que les hommes peuvent accorder au fait de penser et de mener leur vie et, d’autre part, ce qui est requis pour qu’ils y parviennent. C’est donc comprendre la moralité comme une pratique, un exercice, comme un rapport à soi et au monde qu’un sujet éprouve et expérimente, et non comme un ensemble de valeurs ; c’est étudier l’activité de s’examiner soi-même et non l’essence morale ou la dignité de l’homme, l’activité de juger moralement sa conduite et non les critères du bien et du mal. Il s’agit d’une tentative de restituer le cœur de l’expérience morale sans rien présupposer de la moralité – de comprendre comment l’homme s’institue comme sujet moral à même son rapport à soi et au monde. » (Extrait de l'Introduction)