Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Au XVIIIe siecle, dans le registre de l'art, ont lieu de nouvelles experimentations anthropologiques qui dissolvent les presupposes platoniciens de la beaute absolue. Les phenomenes esthetiques basculent dans une valorisation sans precedent du relatif. D'une part, la beaute est affaire d'experience perceptive. D'autre part, son contenu depend de l'epoque, des institutions politiques, des coutumes et des modes. Le dispositif theorique qui contribue a ce renversement de perspective peut etre nomme en philosophie l'empirisme. A l'interieur de ce nouveau regard sur la beaute, les positions de philosophes comme Hutcheson, Hume, Smith ou Reid s'averent profondement novatrices. Ces pensees, a travers le souci d'une enquete sur la nature humaine, dressent un portrait de l'homme esthetique dans lequel percepts et affects determinent une appreciation subjective de l'art. La beaute est une modalite essentielle de la tonalite affective de l'homme et indique un nouveau rapport a soi. Elle est aussi un instrument de la distinction sociale car elle participe d'un questionnement sur le progres de la civilisation, le degre de raffinement, et le developpement d'une societe marchande qui l'integre dans le tableau de la prosperite, du luxe et de la puissance. La reference a la beaute peut alors s'inscrire dans la nouvelle donne individualiste puisqu'elle apparait comme une strategie de vie au service des sentiments et de la consolidation d'un ordre social nouveau, detheologise.