Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
James Watts uses rhetorical analysis for this detailed exposition of Leviticus 1-10. In dialogue with a wide variety of contemporary scholarship on Leviticus, this commentary also engages the history of the book's interpretation and the history of Jewish and Christian ritual practices. Leviticus's rhetoric aimed to persuade ancient Israelites to make offerings to God. It legitimized the monopoly of Aaronide priests over Israel's offerings and over determining correct ritual practice. The priests in turn established the Torah containing Leviticus as the authoritative text of Israel's religion. Rhetorical analysis of Leviticus thus leads to new insights into the role of priests in raising the Pentateuch to the status of scripture and in shaping the biblical canon. It also calls attention to the role of ritual rhetoric in the polities of later Jewish and Christian groups, despite the fact that neither religion makes animal offerings as Leviticus 1-10 mandates.