Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Op een toegankelijke manier brengt Tenzin Wangyal de voor ons westerlingen vaak zo abstracte onderwerpen van sterven en dood terug tot de alledaagse proporties: sterven is doodgewoon.
Tijdens een verblijf in Nederland sprak Tenzin Wangyal Rinpoche over waken, slapen, dromen en de dood. Vragen die daar de revue passeerden: 'Wat is sterven anders dan slapen gaan. Hoe is de kwaliteit van je slaap, en hoe helder is je droom? Hoe wakker ben je overdag?' Tenzins lessen zijn vooral waardevol voor mensen die werken met stervenden, of dit in hun naaste omgeving meemaken. De vraag hoe om te gaan met de vele emoties rondom stervensbegeleiding komt meerdere malen terug.
De boeddhistische leer van de elementen, hoe we kunnen overschakelen van uiterlijke - lichaam en zintuigen - naar innerlijke ondersteuning op het moment dat ons lichaam het stervensproces binnengaat wordt hierin toegelicht. Het proces zelf en meditatieve beoefening komen aan bod. Uitgangspunt hiervan is en blijft het uiteindelijk achterlaten van alle illussies en het louter zien van wat is, ook wel verlichting genoemd.
Tenzin Wangyal Rinpoche, geboren in Amritsar in India, is leraar in de meditatieve dzogchentraditie van Tibet. Vanaf zijn dertiende jaar studeerde hij bij meesters van zowel de böntraditie als de verschillende boeddhistische scholen in Tibet. Hij voltooide een elf jaar durende studie van de bönreligiën dzogchen aan het Bönpoklooster in Dolanji (India), waar hij de graad van geshe behaalde.