Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
" L’éducation est la première priorité nationale. Le service public de l’éducation est conçu et organisé en fonction des élèves. Il contribue à l’égalité des chances."
Vous venez de lire l’Article 1 du Code de l’Éducation. C’est beau. C’est grand. C’est la France telle qu’elle se raconte. Enseignante depuis une dizaine d’années, je pose le constat inverse. Une réalité déjà perceptible par tous mais que nous feignons d’ignorer, à l’image du bon peuple dans le conte d’Andersen. Notre école impose en réalité des conditions inégales et parfois indignes à ses élèves. Croulant sous un empilement de réformes incohérentes, sur fond d’héritages archaïques, notre école a perdu de vue la dimension humaine de ses élèves et de ses enseignants. Notre école fabrique des délinquants et de l’inégalité sociale. Témoin et acteur de la réalité de l’école primaire d’aujourd’hui, je m’adresse ici à la ministre de l’Éducation nationale et à l’ensemble des citoyens concernés. Comme la Cour des comptes dans un rapport de 2010, j’en appelle à « la prise de conscience du caractère obsolète de l’organisation actuelle de l’enseignement scolaire », pour « (l’)adapter aux besoins des élèves ». Les solutions existent. Sans prise de conscience, jusqu’où irons-nous ? » C. M.