Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Letters appearing here in translation were written approximately between the years 410 and 420. This period in Augustine's life coincides with the ending of the long controversy with the Donatists and the spread of the Pelagian errors concerning nature and grace. When compared with earlier letters there is more emphasis in these letters on intellectual and doctrinal matters. Perhaps the most important, and certainly the longest in this collection, (pp.141-190) is letter 185 addressed in 417 to the tribune Boniface. It gives a vivid description of the crimes committed by the Donatists against Catholics. Augustine writes: ""Some (Catholics) had their eyes put out; one bishop had his hands and tongue cut off; some were massacred. I say nothing of the inhuman beatings, of the looting of homes in nightly raids, of fires set not only to private homes but even to churches; and into these flames some even cast the sacred books"" (chapter 30). The civil authorities eventually intervened in these disturbances and at times with coercive measures. Finally on January 30, 412 the Emperor Honorius made the profession of Donatism a criminal offense and ordered clerics and ministers of such heretics removed from the African soil which they had polluted by sacreligious rites. Though initially opposed to coercion, Augustine changed his view.