Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Christliche Aidsprävention wird häufig auf die Betonung sexueller Abstinenz und Treue sowie die Ablehnung von Kondomen reduziert. Die Debatte - so wichtig sie auch ist - greift jedoch viel zu kurz. Der Vergleich christlicher und säkularer Curricula im afrikanischen Kontext hat die Vermutung bestätigt, dass christlich geprägte Schulungsprogramme etliche Vorteile bieten. Und darüber hinaus hat dieser Vergleich auch Überraschendes ergeben. So liegt z. B. die größte Stärke nicht etwa in einer strikteren Sexualmoral, sondern in der Berücksichtigung von Spiritualität. Diese und andere Chancen christlicher Präventionsprogramme werden in diesem Buch dargestellt. Ebenso werden aber auch ihre Grenzen diskutiert. Schließlich geht es um die Frage: Wie können Kirchen das vorhandene Potenzial noch besser ausschöpfen und ihre 'Pfunde' bei der Entwicklung effektiver Präventionsprogramme gezielter einsetzen? Und lassen sich Begrenzungen möglicherweise überwinden?