Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Parménide nous invite à cheminer vers l’Être et à nous détourner du Non-Être, c’est-à-dire de l’élément où nous vivons nos vies mortelles. La question, qui est au fondement de sa philosophie, est : « qu’est-ce que être ? ». Ce qui est dans le temps n’est pas vraiment, nous dit Parménide. Soumis au changement, ce qui est en devenir est et n’est pas, c’est-à-dire vit et meurt. Les êtres engendrés et corruptibles ne peuvent prétendre être au sens absolu. Confinés à l’apparaître, c’est-à-dire à une existence évanouissante et sans lendemain, ils sont l’objet d’un discours relevant de l’opinion fugitive (doxa), non de la vérité. Cet ouvrage se propose de montrer comment Parménide a vidé le concept d’être de toute dimension temporelle, comment « être » a cessé de signifier « devenir », c’est-à-dire « être dans le temps ». Sans pro-venir, ni ad-venir, l’Être dure éternellement. Le Temps, signifiant essentiellement l’implacable destruction de tous les prétendus « êtres », le Non-Être et la mort universelle, sera, avec Parménide, désormais et pour longtemps, pensé au regard d’un Être immuable comme son pôle antinomique.