Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'ESPACE PICTURAL, l'espace d'un tableau, n'est pas une portion d'espace, mais un mode de l'apparaitre. Les formes et les modalites historiales de l'apparaitre, de la venue a soi du visible , de l'ex-ercice et de l'ek-stase du regard a meme les choses, sont cela meme que l'espace du tableau, chaque fois de facon singuliere, met en oeuvre. De l'eidos de l'espace pictural comme mode de l'apparaitre on tente ici l'explicitation, grace a des reseaux de concepts elabores par Husserl ou Heidegger, Merleau-Ponty ou Henri Maldiney. L'eclatante singularite des oeuvres - l'espace de la diminutio de Paolo Uccello et Piero della Francesca, les paysages de Caspar David Friedrich, les constructions cubistes de Braque et Picasso, la composition de l'espace abstrait de Kandinsky et enfin les peintures noir-sur-noir de Pierre Soulages - qui font l'objet des etudes rassemblees ici, donne lieu et puissance a une phenomenologie de l'espace pictural. La seconde edition, presentee ici, est augmentee d'un chapitre inedit: Une polyphonie picturale: Paul Klee et le rythme .