Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the Middle Ages, the presence of a university was a source of prestige, allure and human resources for the host town, to the extent that urban authorities sought to prevent any attempt to secede to another city. However, if the benefits of a university seemed obvious (although some major cities in medieval Europe never had one, nor sought to have one), the risks of its presence were not negligible: trouble and disorder, the privileges of the students and the Masters, etc. This book seeks to make an assessment, on a European scale, of the various ways in which the university was integrated into the city: in urban respects as much as cultural, the Studium generale marked its town, and the members of the university were often used by local institutions to be drawn upon as if from a fish pond. Contributors are: Angel Vaca Lorenzo, José Martin Martin, Carlos Heusch, Jacques Verger, Jürgen Miethke, Robert Gramsch, Karl Ubl, Sante Bortolami, Elda Forin, Carla Frova, Patrick Gilli, Nathalie Gorochov, Julian Munby, Olivier Marin and Maria Helena da Cruz Coelho.