Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce cinquième tome s'intéresse cette fois à celui de la photographie, en présentant deux récits réalisés à vingt ans d'écart.
Le premier, dessiné en 1977, "Des bleus en noir et blanc", onzième tome de la série, se penche sur l'histoire vraie de Mathew Brady, pionnier du photoreportage, qui passa la totalité de la Guerre de Sécession à accompagner les troupes et dénoncer les horreurs du conflit.
Le scénario de "Puppet blues" (tome 39), est diamétralement à l'opposé, reflétant avec beaucoup de justesse des problématiques extrêmement contemporaines : dans une optique de propagande, un photographe y est appelé à venir immortaliser les combats via des images truquées et des scènes reconstituées.
Ces deux albums sont introduits par un dossier consacré à l'histoire de la photographie et à sa place dans ce grand conflit du XIXe siècle.