Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Café ou thé ? Gymnastique à midi ou PAE à la récré ? Première ou deuxième salle de la cantine ? Discussions syndicales ou échanges de petits potins ? Yves Dutercq montre comment se structurent les liens entre les différents enseignants. Autour d'objets de lien, parfois futiles, se créent des groupes de circonstance ou des réseaux relationnels plus durables. L'enjeu de ces interactions est de taille : tel nouveau collègue se voit apprivoisé rapidement par ses pairs, tel autre isolé parce qu'il aura mal perçu les règles, souvent subtiles, qui gouvernent la communication en salle des professeurs ; c'est dans le mécanisme de ces échanges, aussi, leur réussite ou leur échec, que s'élabore la politique éducative de l'établissement. La grande leçon de l'ouvrage : apprendre ou réapprendre son métier de collègue, l'art de l'écoute ou de la tolérance.