Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Chez Jeanne, “la beauté n’était pas évidente : vu de près, le visage donnait une impression plutôt d’insignifiance, les petits traits n’arrivaient pas à se rejoindre, s’égaraient dans une mobilité extrême. Il y avait comme deux Jeanne : l’une, dans la maison rue Richelieu, et l’autre, dans la salle de classe de l’Opéra. Dans les lumières, de loin, son visage se redessinait, renaissait, avec éclat et précision. C’était un masque d’amphithéâtre, d’arènes, ou de théâtre tout simplement. Le vieux professeur observant Jeanne danser parfois se disait qu’elle serait la première hirondelle de printemps du siècle — ce siècle qui venait de naître et promettait, pourquoi pas, une femme nouvelle...” C’est à Odessa, dans les années 1910. Jeanne ne sera pas danseuse. Jeanne, à dix-huit ans, deviendra la première grande vedette du cinéma russe à sa naissance. Parce qu’elle était faite pour ça, parce qu’elle “forçait la vision”. Parce que, en toute chose, elle était exceptionnelle, surprenante. C’était à Odessa, à Saint-Pétersbourg, dans les années 1910 — - y compris 1914 et 1917. Mais l’histoire de Jeanne ne fait que commencer : elle ira plus loin, très loin, jusqu’en Amérique en passant par la France, à travers cette époque tumultueuse et magnifique que fut l’entre-deux-guerres.