Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Le traite Des ombres des idees (1582) est la premiere uvre publiee connue de Giordano Bruno. Son objet va bien au-dela du seul contexte des arts mnemoniques. Bruno y expose une theorie de la connaissance sous la forme d'un traite de l'ombre qui s'appuie sur une theorie physique de la vision, celle du clair-obscur des peintres, differente de la perspective lineaire et de la conception geometrique de l'espace de la representation: la vision suppose, outre la couleur (c'est-a-dire l'ombre ou le visible), a la fois un milieu qui recoit la couleur (le diaphane) et un agent qui l'actualise (la lumiere). Cette theorie physique sert de modele a une theorie originale de la connaissance dans laquelle les ombres ideales correspondent aux especes mentales, qu'elles soient sensibles, imaginatives ou intelligibles, autrement dit a la forme posterieure a la chose (post rem). Au plus pres de la lettre d'Aristote et de son commentaire par Averroes, Bruno propose ainsi une conception decentree du sujet de l'intellection, aussi bien que de la vision.