Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Première communauté juive d’Europe occidentale et quatrième groupe juif au monde, le judaïsme français, fort de 600 000 âmes, a fait la « une » des journaux à plusieurs reprises ces dernières années à l’occasion d’événements souvent tragiques - rue Copernic, rue des Rosiers - ou surprenants - l’élection d’un grand rabbin sépharade. Le livre de Patrick Girard se propose de dresser un tableau concis de la communauté juive française et des courants qui la traversent en cette fin du XXe siècle : face à un establishment timoré, certains mouvements ont voulu dégager de nouvelles modalités de regroupement et d’action qui s’inspirent à la fois de l’appartenance incontestée des individus à la nation française et de la place centrale occupée par l’État d’Israël dans la conscience juive contemporaine. Sur ces polémiques et sur la question essentielle d’une éventuelle renaissance de l’identité juive en France, l’auteur exprime un avis nuancé. Loin de marquer une rupture radicale, le nouveau judaïsme constitue l’aboutissement d’un lent processus d’identification à la France et aux valeurs d’une société qui reconnaît et valorise désormais le droit à la différence.