Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Le judaisme synagogal en question? Les recherches historiques sur le judaisme des premiers siecles de notre ere subissent de nombreux changements de perspectives depuis pres d'une decennie, meme s'ils se fondent sur les ouvrages precurseurs d'Erwin R. Goodenough dont un des premiers remontent a 1935. Pour le developpement du judaisme dans l'Antiquite classique et tardive, cet ouvrage explore la these d'un scenario a trois dimensions: celle d'un judaisme synagogal (subsistant apres la destruction du Temple de Jerusalem en 70, tant en Palestine qu'en Diaspora, et reunissant la classe des pretres et celle des notables qui en prennent la direction dans le cadre de ce que l'on appelle la synagogue qui est leur lieu de culte privilegie), celle d'un mouvement chretien (ou se retrouvent des Judeens et des Grecs - ces derniers etant alors des sympathisants ) et celle d'un mouvement rabbinique (ou se reunissent des disciples autour de leurs sages ) - si le premier a ete tres majoritaire, les deux autres ont ete plus que minoritaires.