Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Qu’est-ce qu’un texte facile ? Qu’est-ce qu’un texte difficile ? Peut-on quantifier sérieusement la « lisibilité » d’un texte ? Et cette quantification éventuelle a-t-elle un intérêt didactique réel ? C’est à cet ensemble de questions que Jean-Pierre Benoit tente d’apporter des réponses toutes en nuances dans la première partie de ce cahier. Lire c’est comprendre, répète-t-on à l’envi, faire lire serait donc faire comprendre et évaluer la lecture, évaluer la compréhension. Mais qu’en est-il en fait ? Philippe Guimard analyse les grilles d’évaluation bâties par des enseignants sur un court texte. Quel profil de formateurs et d’évaluateurs se dégage de cette étude ? Des surprises vous attendent. Raconter une histoire et la faire reconstruire par les enfants, méthode pédagogique classique ; mais avec quelles questions face à quels enfants ? Les théories implicites des enseignants, la rationalité apparente de leur questionnement n’amènent-elles pas paradoxalement à laisser sur le bord de la route ceux pour qui une véritable didactique du rappel de récit serait la plus utile ? Ce sont là les questions auxquelles essaye de répondre Georges Le Meur.