Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Une ville des Caraïbes, en état d’insurrection. Pour rejoindre sa sœur Soledad, qui lui a donné rendez-vous chez elle, Miguel Roman, jeune officier, devra traverser la ville tour à tour somnolente et secouée par de brefs combats. Cet itinéraire qui conduit Miguel du vieux quartier à la Place de l’Indépendance est en même temps une descente en lui-même qui le ramène vers son obsession fondamentale. Pour lui, en effet, Soledad est le seul être par lequel il ait jamais communié au monde et à travers lequel il regarde aujourd’hui encore les autres femmes. À cette passion exclusive, et toute entière tournée vers l’intérieur, vont correspondre les images successives que présente la ville déchirée, images d’une folie collective et de la corruption des choses symbolisées par la prolifération des plantes et des odeurs. Soledad va progressivement se confondre avec la cité en état de siège et, de même que les insurgés refusent l’ordre établi, le frère et la sœur refusent le monde extérieur qui s’offre à eux depuis l’enfance. Dialogue d’un homme avec une ville-femme, mais aussi restitution par l’écriture de ce réalisme fantastique, de cette vision double des êtres et des choses qui caractérisaient déjà les précédents romans de Claude Delmas.