Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Le projet de cet ouvrage est consacré à l'étude de la problématique des éléments stressants vécus par les enseignants débutants qui interviennent à l'ordre d'enseignement secondaire. Il met en lumière les éléments stressants jugés déterminants dans le processus d'abandon de la profession. Le phénomène d'abandon des jeunes enseignants, qui est aussi observé à l'échelle mondiale, interpelle. Il se dessine un problème de société qu'il faut tenter de comprendre afin de contrer le phénomène souvent complexe de l'insertion professionnelle. L'étude tourne autour des éléments stressants spécifiques et susceptibles d'entraîner l'abandon de la profession d'enseignant chez la population identifiée. L'étude met en exergue la différence parfois subtile entre l'abandon de la profession et la poursuite d'une formation universitaire de cycle supérieur.