Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Les textes du taoisme ancien ne dissertent pas dans l'abstrait du corps humain. Sous la forme de fictions et de fables, ils mettent en scene ses usages possibles, ses ressorts et ses ressources: un ancien condamne, ampute d'un pied pour ses crimes, rudoie le Premier ministre au sortir de leur cours de meditation, et lui en remontrer sur la notion de vertu. Un ermite malicieux rembarre un aspirant a la sagesse, en se piquant de refuser les gueules cassees produite en serie par l'education confuceenne. Le maussade et concupiscent seigneur de Wei retrouve soudain le sourire a l'ecoute des propos d'un reclus des montagnes, venu l'entretenir de chiens et de chevaux galopant librement dans les steppes du non-etre . Les prouesses de l'archer Lie-tseu sont reduites a rien par Comte Obscur, qui lui enseigne le tir du non-archer . On voit defiler dans les premiers ecrits taoistes, le Tchouang-tseu et le Lie-tseu, les figures les plus admirees et les plus detestees de la societe chinoise, du gentleman plein de prestance, rompu aux civilites d'apparat, jusqu'au paria hideux et querelleur. Comment l'ethos taoiste parvient-il a discourir du sage en se dispensant de notions morales, en pensant la sagesse comme un regime de puissance, en l'associant a l'ampleur de l'espace, au travail de l'imagination, a l'oeuvre du Ciel? Par une apparence de paradoxe, ce sont les corps infirmes, les creatures informes, les etres les plus infames qui jouissent d'une affinite de fond avec le Tao, le Principe qui regit le cours des etres et des choses.