Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce second tome des Etudes sur le theatre francais de Raymond Lebegue est surtout consacre aux XVIIe et XVIIIe siecles. Si les tragedies de Corneille et Racine ou les comedies de Moliere sont largement commentees et contextualisees, une grande place est accordee a des etudes speciales, a la fois originales et essentielles: evolution du statut et de la condition des acteurs, histoire des decors et accessoires theatraux, avatars des rapports complexes (souvent apres) entre le theatre et la religion, ou entre le "theatre lu" et le "theatre vu". Les analyses de Raymond Lebegue sont d'autant plus fines qu'elles se trouvent toujours inscrites dans le contexte historique, politique, social et religieux. Jamais un genre theatral n'est scolairement etudie pour lui-meme. Chaque sujet est traite dans une perspective historique non-lineaire, l'auteur privilegiant les notions analytiques d'agencement, de co-existence, de parallelisme ou de divergence.