Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Les Chrysanthemes roses, premiere analyse anthropologique de l'homosexualite masculine dans le Japon contemporain, basee sur uneetude de terrain, proposeune vision decapante, explicitement situee hors dessentiers battus de la japonologie. Au Japon, l'homosexualite se trouve deconnectee de la realite quotidienne habituelle, appartenant aux domaines de la fiction. L'aspect caricatural de son image mediatique peut rendre compte de la non-visibilite sociale des gays. La facon d'apprehender l'homosexualite masculine se decline selon un modele a trois composantes. D'abord, une culture ancienne de comportements homoerotiques, sur laquelle se greffent discours et attitudes lies a l'homosexualite. Ensuite, une culture importee d'Occident au XIXe siecle, homophobe, qui rejette a la fois les comportements homoerotiques et l'identite gay, selon des arguments medico-legaux, voire moraux. Enfin, depuis les annees 1970, une culture issue du mouvement de liberation homosexuelle, boycottee par les medias. Les gays tronent au milieu, avec le placard, vers lequel les poussent medias, parents et mariage, et hors duquel les tirent activistes, mouvement de liberation et droits humains. La structure sociale heterocentree et reproductiviste s'imposant en modele, il s'avere difficile de creer des structures federatrices, une marche des fiertes, des groupes de lobbys. On peut penser qu'il n'existe pas de reelle composante identitaire homosexuelle, au sens occidental, concrete et separee d'une majorite heterosexuelle. Le Japon se cherche une 3e voie entre revendication occidentale et homoerotisme pre-meijien, avec moult compromis et doutes, le plus grand defi auquel font face les homosexuel(les) japonais(es) actuellement.