Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ouverte à la fin du XIXe siècle, la ligne Bastia - Ajaccio s'apparentait a une véritable percée alpine, réalisée à grand renfort de rampes, courbes et ouvrages d'art au cœur de la "montagne surgie de la mer". L'histoire aurait pu s'arrêter là, comme sur tous ces réseaux qui, au lendemain de la période héroïque de construction, ne connurent qu'une exploitation routinière... Mais ici, pas une année ne s'est écoulée sans que le chemin de fer ne connaisse un événement marquant. Difficultés de construction, projets d'extensions parfois chimériques, apparitions successives de véhicules performants ou... pittoresques, mais aussi destructions de guerre, concessionnaire ruiné, menaces de fermeture, etc. : 120 années durant, l'Histoire n'a pas cessé de souffler le chaud et le froid sur les Chemins de Fer de la Corse. Jusqu'à ce début de troisième millénaire, où a été engagée une réhabilitation d'une ampleur sans précédent : dans le cercle des "petits trains", le réseau corse compte aujourd'hui... parmi les grands. Un renouveau hier encore inespéré, qui justifie cette troisième édition - bien évidemment enrichie et actualisée - d'une étude qui, lors de sa première parution voici 20 ans, faisait déjà référence.