Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Je ne suis pas marchand d’art, je suis galeriste", disait Leo Castelli (1907-1999). Ce grand bourgeois dilettante domina le marché de l’art contemporain américain pendant plus de quatre décennies au point d’en changer toutes les règles. Entre Trieste, Vienne, Milan, Bucarest et Paris, sa trajectoire est exemplaire de celle de ces Juifs cosmopolites, menacés dans les convulsions politiques du XXe siècle, qui durent s’exiler aux États-Unis. Il ouvre sa première galerie à New York en 1957, repérant et orchestrant la succession accélérée des mouvements artistiques : Pop Art, Minimal Art, art conceptuel. Il assure, à la manière européenne, son soutien financier aux artistes qu’il héroïse : Jasper Johns, Robert Rauschenberg, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, James Rosenquist, etc. Il mobilise les réseaux culturels, médiatiques et mondains dont il est devenu familier, et révolutionne le statut de l’artiste, assurant à l’art américain de son époque une absolue hégémonie. Derrière ce personnage érudit et affable se cache pourtant une histoire beaucoup plus complexe, dramatique et mystérieuse, racontée ici comme une véritable odyssée.