Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Enfermé dans une chambre aux murs nus, le nain Hyéronymus y subit, de la part de deux femmes, Altagore et Lis, qui, chaque jour, viennent lui rendre visite, une double initiation : à la vie sexuelle et à la connaissance. Arrabal nous montre la première de ces initiations sous la forme d’une étrange et perverse aliénation, tandis que la seconde semble se sublimer dans une mythologie magique. Chaque jour, ce rite se perpétue comme un cérémonial obsessionnel et nécessaire. Cependant, par la fenêtre large ouverte sur la rue, Hiéronymus contemple une interminable procession grimaçante et dramatique, parodique et burlesque, se déployer à la façon d’une scène peinte par Jérôme Bosch ou par Goya (de ce dernier, une toile célèbre donne d’ailleurs son titre au livre d’Arrabal). Ainsi défile, tel le film d’un cauchemar, la représentation de l’histoire et de la vie sociale. A la fin du récit, Hiéronymus s’échappe de sa cellule et descend dans l’avenue se joindre au cortège. Les clés ne manqueront pas aux lecteurs pour interpréter cette allégorie fascinante ; mais aucune, heureusement, n’en épuise le mystère.