Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Written between 1850 and 1854, L'enfance du Christ (The Childhood of Christ) was first performed under Berlioz's direction during the holiday season of 1854. The three-part work―consisting of Herod's Dream, The Flight into Egypt, and The Arrival at Sais ― is scored for seven solo voices, chorus, and orchestra. The singing text appears in French, German, and English. Unlike much of Berlioz's music, this music is restrained, lyrical, and delicate. Like La damnation de Faust ― another of the composer's celebrated choral works ― L'enfance du Christ combines dramatic action and theatricality with philosophical reflection and moments of serene contemplation. Although Berlioz was not an orthodox Christian, his portrayal of Christ's ultimate repose, O mon âme, is the nearest Berlioz ever came to a devoutly Christian mode of expression, according to The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Reproduced from an authoritative score, this volume offers musicians and music lovers a high-quality, inexpensive edition of a masterpiece of sacred music.