Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines issues in educational law and the way leaders, policymakers and policy implementers influence just processes and outcomes in schools. From the lens of professors, attorneys and administrators we explore how lessons learned from the authors' experiences and research might improve the preparation and practice of educational leaders. We examine how leaders can and should be conceived as advocates for justice, especially those with positional power and formal influence. Educational law has both conceptual and empirical qualities. While research on justice often begins with abstract conceptualizations, it is also manifest as tangible and observable activities and behaviours. Thus it follows that law can be studied through a variety of methodological approaches. Depending on the epistemological and/or methodological orientation of a study, justice may be a measurable or observed event, a purely theoretical construct, or a combination of both. Leaders must address questions about law and justice. Of equal importance is how to navigate complex legal issues and how to best engage in the decision-making processes while keeping the best interests of students at the fore.