Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores the different types of language education policies during French colonialism in Senegal in the early 19th century. Until recently, there was no current available research in Senegal that exhumes France's legacy of colonial language education policies and their lasting impacts on the current Senegalese education system. This book begins with a brief theoretical framework of Senegal's history and discusses the country's geography, economy, population and religious composition. It then analyzes France's overall educational plan for Africa and the early resistance this "plan of education" encountered in West Africa particularly in Senegal. It discusses the major language policies undertaken by presidents Leopold Sedar Senghor, Abdou Diouf and Abdoulaye Wade, and demonstrates how some of these leaders failed to achieve a complete linguistic decolonization in Senegal after independence. It lastly provides Senegal with a series of solutions on how to emerge from the legacy of this linguistic crisis to a complete linguistic decolonization.