Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'Analytique du sublime occupe une place modeste dans la Critique de la faculte de juger de Kant, ou elle est inseree sans aucune justification. Cependant le texte est si dense, parfois convulsif, qu'il est l'un des plus difficiles a dechiffrer du corpus kantien, au point que les commentaires souvent le simplifient ou le negligent. Cette Analytique ouvre pourtant la voie a une esthetique critique toute differente de celle du gout. Elle annonce une autre facon de situer et d'interroger les oeuvres de l'art et de la litterature. La pensee postkantienne et le romantisme ont a la fois entendu et etouffe l'obscur message. Ces Lecons n'ont pour objet que d'essayer d'expliquer le texte de l'Analytique. Lyotard procede de facon interne, ne s'aidant, a peu de choses pres, que des trois Critiqueskantiennes. Il se soucie moins du systeme que Kant a en vue que de la reflexion qui soutient sa recherche. Il essaie de retrouver le motif qui commande ce texte: un differend violent peut surgir entre les pouvoirs de la pensee; le sublime est le sentiment qui le signale a celle-ci.