Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since the early 19th century, European pedagogical theory has stimulated a didactic turn towards the visual as an alternative to textual mediations of knowledge through books and lectures. Pedagogues and policymakers who strove for a more child-centred approach to teaching were soon joined by media producers and marketers in their aim to transform the classroom into a multimodal space for learning. From the turn of the 20th century onwards, teachers were increasingly pressured to incorporate high-profile media technologies such as stereoscopes, lantern and film projectors into their lessons. This collection of essays focuses on European educational light projection, from its first appearance at the end of the nineteenth century through the 1990s, when digital image projection started to gradually replace analogue film, slide and overhead projectors. It explores the classroom use of these technologies. In doing so, it challenges top-down approaches to the introduction of new visual technology and questions discourses that characterize the relation of visual media technology to teachers as one of consumption. The studies in this volume demonstrate how everyday demands and preferences transformed the 'ideal' instructional culture as put forward by policymakers, producers and pedagogues, into distinctive didactic practices that worked around or went beyond the pre-imposed ways of usage of visual media products. The volume moves beyond the view of instructional technology as a one-way route to modernization and teaching efficiency. By laying bare the power relations, interests and ideologies at play, the contributions also lend insight into the intertwinement between politics, media, material culture and classroom practices.