Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Learner biographies and learning cultures constitutes an important contribution to the under-researched field of vocational education and the school-to-work transition. Drawing on Butler's concept of discursive agency and Alheit's biographical approach, the book offers a new conceptual and methodological framework for exploring young people's construction of identity over time as well as in the specific learning sites of apprenticeship - the workplace and the college. The particular approach, concerned with young people's situated subjectivities, sets it apart from existing research, much of which focuses on social reproduction and portrays young people in vocational education as 'non-academic' with enduring identities. The comparative, multi-method ethnography is an in-depth study of sixteen apprentices in England and Germany, on two contrasting apprenticeship programmes-retail and motor vehicle maintenance. Bringing together a wealth of rich material, including young people's life stories and data from observations in workplaces and colleges, it paints a compelling picture of the individual young people as they negotiate learner identities over time, in multiple life domains and in the 'learning cultures' of the workplace and the college. The cross-national comparative design, contrasting the high-quality German dual system with the variable provision of apprenticeships in England, highlights the significance of discursive regimes in young people's identity construction. It is argued that learner identities are not natural or abiding, but are formed through concrete experiences of learning and constituted in institutional settings with discursive frameworks that prioritise certain forms of knowledge. The findings challenge one of the most common stereotypes of young people in vocational education in England today-that they are 'naturally' non-academic and that vocational pathways need to provide predominantly 'practical' training. The book is of potentially far-reaching impact in view of current government initiatives to expand apprenticeships and in the climate of high youth unemployment and rising university fees. The findings suggest that learner dispositions may change and that quality vocational education, based on the integration of theory and practice, can engage and challenge all learners across the range of 'achievement' levels, including those deemed 'disaffected' with classroom learning.