• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Taal
  4. Taalkunde
  5. Learnability and Linguistic Theory

Learnability and Linguistic Theory

Paperback | Engels | Studies in Theoretical Psycholinguistics | nr. 9
€ 106,45
+ 212 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The impetus for this volume developed from the 1982 University of Western Ontario Learnability Workshop, which was organized by the editors and sponsored by that University's Department of Philosophy and the Centre for Cognitive Science. The volume e plores the import of learnability theory for contemporary linguistic theory, focusing on foundational learning-theoretic issues associated with the parametrized Government-Binding (G-B) framework. Written by prominent re- searchers in the field, all but two of the eight contributions are pre- viously unpublished. The editor's introduction provides an overview that interrelates the separate papers and elucidates the foundational issues addressed by the volume. Osherson, Stob, and Weinstein's "Learning Theory and Natural Language" first appeared in Cognition (1984); Matthews's "The Plausi- bility of Rationalism" was published in the Journal of Philosophy (1984). The editors would like to thank the publishers for permission to reprint these papers. Mr. Marin Marinov assisted with the preparation of the indices for the volume. VB ROBERT 1. MATTHEWS INTRODUCTION: LEARNABILITY AND LINGUISTIC THEORY 1. INTRODUCTION Formal learning theory, as the name suggests, studies the learnability of different classes of formal objects (languages, grammars, theories, etc.) under different formal models of learning. The specification of such a model, which specifies (a) a learning environment, (b) a learn- ing strategy, and (c) a criterion for successful learning, determines (d) a class of formal objects, namely, the class that can be acquired to the level of the specified success criterion by a learner implementing the specified strategy in the specified enviroment.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
224
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 9

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780792305583
Verschijningsdatum:
30/11/1989
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 223 mm
Gewicht:
344 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 212 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
ACTIE

Nu 10% korting

op dé must-haves van het jaar
ACTIE
Standaard Boekhandel - De must-haves van 2024
KOM LANGS IN ONZE WINKELS

Hoera! Het is weer het Feest van het Boek

van 31/10 t.e.m. 03/11
KOM LANGS IN ONZE WINKELS
Feest van het Boek
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.