Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Because the governing framework in many Latin American countries is weak or unstable, the United States has often resorted to formulating and implementing policy based on its ability to deal with a wide array of national leaders, from military dictators to civilian politicians to Marxist revolutionaries. Leaders and leadership style are therefore important factors in U.S. perception of the region and in the development of policies that affect Latin American countries. In this book Michael Kryzanek examines the ways in which the critical interaction between individual leaders and the U.S. policy community affects the substance and direction of hemispheric relations. Throughout, the author uses case studies to illustrate how individual heads of state respond to the issues of drugs, debt, trade, and regional security. Such leaders as Salinas of Mexico, Gaviria of Colombia, Chamorro of Nicaragua, Endara of Panama, Cristiani of El Salvador, and Menem of Argentina are examined at close range to analyze their mode of operation and to assess their ability to attain national objectives in a region in which U.S. influence is substantial.