Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: Philae, Kom Ombo, Edfu, Esna, and Dendara are the most visited temples of the Greco-Roman period (between 300 BC and 300 AD). Their walls are covered with texts, unlike the prestigious sanctuaries of Karnak, Medinet Habu, or Abydos, and provide the interpretative keys of the latter. The sacred scribes of Ptolemy or Caesar transmitted this exegesis by utilizing millenary archives and by pushing to its extreme limits the almost infinite possibilities of hieroglyphic writing. The late Egyptian religious monuments would be nothing than heavy masses of stone if they did not maintain, through their decoration and texts, the memory of the pharaoh god who, on the basis of his legitimacy and thanks to his double nature - divine and human - perpetuated life in the old country. The populace was certainly invited, on a few rare occasions, to manifest their piety in both profound and naively trivial ways; the splendor of the intellectual conception, where the divine is eruditely exalted on walls bearing the most subtly suggestive writing, constitutes, however, the exclusive prerogative of the temple initiates. French description: Philae, Kom Ombo, Edfou, Esna et Dendara sont les temples de la periode greco-romaine (entre 300 av. J.-C. et 300 ap. J.-C.) les plus visites. Leurs parois sont couverts de textes, contrairement aux prestigieux sanctuaires de Karnak, de Medinet Habou ou d'Abydos, et fournissent les clefs interpretatives de ces derniers. Les hierogrammates de Ptolemee ou de Cesar ont transmis cette exegese en exploitant des archives millenaires et en poussant a ses limites extremes les possibilites quasi infinies de l'ecriture hieroglyphique. Les monuments religieux egyptiens tardifs ne seraient que d'assez lourdes masses de pierre s'ils n'entretenaient pas, par leur decor et leurs textes, le souvenir du pharaon-dieu qui, fort de sa legitimite et gryce a sa double nature - divine et humaine -, perpetue la vie dans le vieux pays. Le populaire etait certes convie, en quelques rares occasions, a manifester sa piete a la fois profonde et naivement triviale; la splendeur de la conception intellectuelle, ou le divin est exalte de maniere erudite sur des murs porteurs de l'ecriture la plus subtilement suggestive, constitue cependant l'apanage exclusif des inities dans le temple.