Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De quelle facon convient-il d'aborder le spinozisme pour en embrasser le mieux possible tout le sens? [...]. Dans les lecons qui composeront ce cours [...] notre intention est d'insister principalement sur [l']effort de construction et de coordination sys\-tematique par lequel Spinoza a tente d'egaler l'evidence intellectuelle de sa doctrine a la puissance de l'idee profonde qui l'animait. Nous n'appliquerons pas le procede qui vise a repre\-senter le systeme en raccourci, comme se deve\-loppant de lui-meme en vertu de la force logique de certains concepts. Mais nous eviterons egalement de le resoudre en de simples elements de fait, dispositions personnelles, formules em\-pruntees ou arrangees, dont il ne serait, sous un appareil rigoureux, que l'artificiel assemblage. Sans nous attarder a des conjectures sur la genese historique ou psychologique de la doc\-trine, nous voudrions surtout montrer ce qu'a ete le travail proprement philosophique de la pensee de Spinoza, quelles en ont ete les principales phases, par quelles assimilations, par quelles exclusions, par quelles inventions il a abouti a la doctrine de l'Ethique .