Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A la fin du XIXe siecle, avec la complicite de la typographie, de la ponctuation et de la grammaire, le texte apprend a dire de moins en moins jusqu'au silence absolu. L'opuscule, le fragment, l'essence, les lineaments extremes, le cuchotis mysterieux et bref seraient, a en croire les contemporains, le propre de l'ecrivain de decadence. Et Adolphe Rette de parler mechamment, a propos de Mallarme (1897), de "tortillements d'infusoires sous un microscope infidele". Mais le projet mallarmeen n'est que l'aspect le plus visible d'une demarche plus generale, qui privilegie le blanc au detriment du noir, le point ou le tiret au detriment de la lettre, prefere le condense, l'infiniment petit, conte "sec" ou "microscopique", aphorisme, monosyllabe. La hantise de la page blanche se fait partout de plus en plus pressante, jusqu'a une sorte de desespoir ou la vanite du Verbe ne saurait guere trouver d'echo que dans l'Ecclesiaste.