Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
S’il est vrai que, comme l’a écrit Witold Gombrowicz, la culture telle qu’elle est conçue dans nos sociétés nie la jeunesse, c’est contre ce mouvement naturel vers la maturité et la puissance que s’insurgent les protagonistes de ce livre. Mais l’auteur du « Schooner » n’a pas voulu écrire un roman symbolique. Dans cette province aux limites imprécises que les adultes ont désertée — emportés par les épidémies, l’exil, l’enrôlement forcé —, auprès d’un fleuve qui enserre dans sa courbe des domaines abandonnés et que sillonnent, sous le commandement de Perez, le schooner et son équipage, John et Suzan, Ylia, le narrateur et leurs camarades s’adonnent à une geste amoureuse et guerrière apparemment désordonnée, mais qui n’est rien d’autre qu’un rituel d’exorcisme de la peur. C’est ce rituel que cherche à restituer le récit qui se voudrait à la fois calme lecture et agression violente.