Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Qu’est-ce que le surréalisme ? Question paradoxale, voire incongrue, à l’heure où rien du mouvement ne semble devoir échapper à l’œil du chercheur penché sur ce nouvel objet d’étude. Et pourtant. À mesure que le surréalisme s’éloigne dans l’histoire, ce qu’il est devenu rend inintelligible ce qu’il fut et ce qu’il voulait être. Les éléments constitutifs de son utopie révolutionnaire apparaissent comme irréductiblement dissociés : d’un côté, la politique, de l’autre, l’art ; au mieux, l’art plus la politique. Comment la division qui s’est opérée a-t-elle transformé le surréalisme en une avant-garde artistique, puis en une micro-institution conservatrice ? Quelles forces sociales sont à l’œuvre dans une telle évolution ? L’auteur répond à ces questions en prenant parti pour le surréalisme vivant, donc pour l’utopie surréaliste reléguée aux oubliettes.