Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'auteur étudie de manière circonstanciée la mise en place d'un nouveau paradigme centré sur le « retour du réel » dans l'art de la fin du xxe siècle, comme contrepoint aussi bien au minimalisme et au conceptualisme dominants des années 1970 qu'au simulationnisme postmoderne des années 1980. C'est également l'occasion pour l'auteur de réfléchir à la posture « ethnographique » de l'artiste et de faire le point, sous forme d'épilogue, sur les rapports entre les avant-gardes historiques et la néo-avant-garde, « c'est-à-dire l'art qui, depuis 1960, revisite et se réapproprie les procédés avant-gardistes, tels l'analyse constructiviste de l'objet, le photomontage comme réactivation de l'image, la critique ready-made du concept d'exposition, etc. ». Cette lecture critique qui confronte pratiques artistiques et théories de l'art se veut aussi prise de position contre l'emprise croissante d'une critique d'art trop facilement encline à ne voir dans l'art contemporain que répétitions et pastiches d'une histoire de l'art engagée dans les enjeux de son époque.