Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Les oeuvres (en grande partie poetiques) des auteurs francais du XVIe siecle, sont pleines de references aux archetypes du mythe de l'Age d'Or forge par Hesiode et reprit par Ovide: immutabilite, harmonie, perfection, eternelle jeunesse, immortalite, bonheur, unite de l'homme et de la nature, etc. Zoe Samaras, en mettant subtilement en lien le style des auteurs avec les concepts d'inconscient collectif et d'archetype, montre que la reprise (transformee) du mythe de l'Age d'Or dans la litterature francaise du XVIe siecle, n'a rien de fortuit. Pour des raisons egalement sociaux-culturelles, la periode de la Renaissance est propice au desir d'un retour vers des origines idealisees de l'homme: La Renaissance n'est donc la decouverte de l'Antiquite que parce que cette decouverte mene a la re-naissance de l'etre humain.