Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Un manuscrit medieval montre deux Augustin offrant un volume des Confessions a Dieu. L'un tient l'extremite du rouleau des memoires qu'il confesse a son Seigneur. L'autre, a la droite du Maitre, porte une mitre et une crosse: c'est l'Augustin d'apres 395, date de son elevation a l'episcopat. Celui-ci en est l'auteur. Celui-la en est le sujet et la matiere. Peut-on legitimement parler de deux Augustin? Le premier qui serait l'homme d'avant 395, amoureux de la culture classique, et le second, devenu pleinement chretien, qui serait l'eveque? Dans cette biographie nourrie de recits qui l'apparentent a une veritable enquete, Stephane Ratti part a la recherche du moment ou Augustin a definitivement quitte ses habits d'intellectuel et renonce aux charmes paiens des etudes liberales pour devenir chretien. Loin des habituelles hagiographies, Ratti considere l'homme avant le saint, le premier Augustin . Car la conversion au jardin de Milan, dont il propose une lecture renouvelee, ne fut sans doute pas decisive, et la rupture plus tardive qu'on ne le pense.