Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Charles Sorel a repris, prolonge et metamorphose par deux fois, en 1626 et 1633, sonHistoire comique de Francion parue initialement en 1623. L'etude que l'on en propose ici reprend la decoupe du premier Francion depuis sa derniere version, pour saisir les jeux de la transformation du texte dans l'epaisseur de ces superpositions du calque par deux fois remis sur le metier. On fait le pari que la dynamique de ces reecritures figure et impulse celle d'une inspiration en perpetuel eveil, d'une energie creatrice qui, dans le cas de Francion, contraint l'analyste a remplacer la notion figee de texte par celle de processus, un processus d'invention continue dont le modele est ludique. L'examen de la composition, puis des relations entre le roman et la realite qu'il transpose et recompose, enfin du role de l'imagination au coeur de la creation et de la fiction, confirme cette impression: Sorel, auteur de La Maison des jeux, a defini et mis en oeuvre les regles d'un " jeu du roman " dont son Histoire comique est le modele et le champ privilegie d'application.