Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Quand le theatre contemporain parle de la crise du personnage, de sa deconstruction, il n'est pas inutile de se pencher sur sa constitution a travers l'exemple fondateur de la tragedie grecque, pour y interroger la pretendue unicite du personnage.C'est l'objet du livre de Lucie Thevenet. Il met au jour la tension qui, chez Eschyle, Sophocle et Euripide, se cree entre les differents elements du mythe et le passage a la scene, puis, de piece en piece, dans les parcours que dessinent les reemplois des memes personnages mythologiques et les echos de leurs trajectoires.Dans le labyrinthe du moi, un fil directeur: lire les passages dans lesquels le personnage enonce sa propre identite, avec l'idee que la parole sur l'identite personnelle, affirmee ou niee selon le type de scene, renseigne sur la construction du personnage, dans son trajet du mythe au theatre, jusque dans l'elaboration de sa dimension tragique meme.Lucie Thevenet est titulaire d'un doctorat en Langue et Litterature grecques anciennes de l'Universite de Caen. Ses travaux de recherche portent sur la tragedie grecque, ce qui l'a amenee a enseigner le theatre antique en filiere litteraire et en arts du spectacle. Agregee de lettres classiques, elle donne actuellement des cours de francais dans le secondaire et de grec a l'universite.