Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Le pelagianisme, doctrine declaree heretique par l'Eglise Catholique peu de temps apres sa fondation (vers la fin du IVe siecle), professe que l'homme, n'ayant aucune raison, par la force de sa raison et de son libre arbitre, d'endosser le peche originel d'Adam, peut bien se passer de la grace et nier le dogme de la predestination, a condition de cultiver la vertu, avec force et constance. Celui qui connait Jean-Jacques Rousseau, sa personnalite comme sa philosophie, ne sera guere etonne d'apprendre qu'il fut condamne pour pelagianisme par l'Eglise Catholique, qui reprochait au Discours sur l'origine et les fondements de l'inegalite parmi les hommes de 1755, de nier le peche originel. L'ouvrage de Jacques-Francois Thomas approfondit non seulement cette question relative a la religion de Rousseau - d'ailleurs fort difficile a cerner precisement -, mais explore par ce biais le champ plus vaste de l'influence que pouvait encore avoir, dans le XVIIIe siecle francais de la Raison et de la divinisation de la Nature, le pelagianisme ainsi que ses avatars comme le molinisme, doctrine initiee a la fin du XVIe sicele par le jesuite espagnol Luis de Molina, et generalement qualifiee de semi-pelagianisme.